Eerlijk zijn - Reisverslag uit Vinogradnoye, Oekraïne van Carla en Lilian - WaarBenJij.nu Eerlijk zijn - Reisverslag uit Vinogradnoye, Oekraïne van Carla en Lilian - WaarBenJij.nu

Eerlijk zijn

Blijf op de hoogte en volg Carla en Lilian

16 Februari 2013 | Oekraïne, Vinogradnoye

Ja, hier ben ik dan weer met een blog. Dit keer een beetje met lood in m,n schoenen, maar aan de andere kant ook met veel rust, omdat ik een beslissing heb genomen die belangrijk was. Deze beslissing zal ik nu met jullie gaan delen. In de vorige blog zei ik erg optimistisch dat ik tot eind april/begin mei zal blijven, maar ik ga toch wat eerder naar huis komen. Ik wilde heel graag tot dan blijven en echt het uiterste geven van mezelf. Maar ik heb eerlijk tegen mezelf moeten zijn. De afgelopen maanden waren erg pittig en ik heb gemerkt dat ik tegen mijn eigen grenzen ben aangelopen. Dit is niet leuk om te merken, maar het is erger om door te gaan terwijl je weet dat je jezelf aan het uitputten ben. Daarom heb ik besloten om 28 maart, de donderdag voor Pasen, naar huis te komen. Makkelijk was deze beslissing niet, want ja… ik houd zoveel van de kinderen hier en ik wil ze zoveel meer geven dan ik heb gedaan en wat ik zal doen. Maar ik geloof dat ik erop mag vertrouwen dat de kinderen niet afhankelijk van mij zijn, maar van God. En Hij zal voor ze zorgen! Zoals Hij mij heeft gebruikt om voor de kinderen te zorgen, zo zal Hij ook weer anderen gebruiken om voor de kinderen te zorgen.

De afgelopen weken was het weer druk op het werk, veel nieuwe kinderen waren er die veel aandacht vroegen. Ik merk dan altijd dat de kinderen die er al lang zijn, minder aandacht krijgen, omdat zij het ook minder vragen. Op een maandag merk ik altijd dat de kinderen minder huilen, omdat ze dan al een paar dagen geen aandacht hebben gehad. Het blijft iets wat me blijft raken en ik doe m,n best om de aandacht eerlijk te verdelen.

Afgelopen dinsdag hadden we een verjaardag. Oleksi werd 1 jaar! Ik was wat eerder op het werk, dus ik had de kamer volgehangen met slingers en ballonnen. En ik heb uiteraard een rondedansje met Oleksi gedaan om te zingen en te juichen. Erg leuk vond hij dit, alhoewel hij me wel een beetje aankeek alsof ik gek was geworden, maar hallo!! Een verjaardag moet gevierd worden!! Hij ligt al haast zijn hele leven in het ziekenhuis. Ik maak me soms best zorgen om zijn toekomst: hij is nu 1 jaar en nog steeds erg slap. Hij draait nog niet en kan zijn hoofd nog niet goed recht houden. Ik hoop en bid dat hij snel naar huis kan, zodat hij in een gezinssituatie goed kan ontwikkelen. Maarja… dat systeem hier in Oekraïne… Zelfs na bijna een half jaar snap ik er nog niks van. Soms gaan kinderen naar huis, terwijl we weten dat hun ouders alcoholist zijn en ze nooit bij hun komen kijken. Soms gaan kinderen naar huis, terwijl de ouders helemaal niet geïnteresseerd in ze zijn. En soms hebben kinderen lieve ouders die elke dag komen en die moeten weer heel lang blijven in het ziekenhuis. Gelukkig hoef ik het systeem niet te snappen (als het al te snappen valt), maar is het mijn taak om de kinderen die er zijn veel liefde en aandacht te geven ongeacht hoe lang ze in het ziekenhuis zijn. Dusja, in de komende 6 weken wil ik daar nog helemaal voor gaan!

En verder…. Het lijkt wel alsof hier de lente is begonnen :). Het is lekker weer (rond de 10 graden denk ik) met een zonnetje erbij. Gisteren ben ik op mijn vrije middag een stuk gaan fietsen en toen kwam ik toch op een mooi plekje… aan een meer! Boekje erbij, thermoskan met thee erbij, muziekje erbij en relaxen maar!

Liefs Lilian





  • 16 Februari 2013 - 12:08

    An(nelies):

    Hee Lil!
    Ik ben natuurlijk gewoon weer blij dat je naar huis komt, want ik mis je!!
    Ook al zou het pas in mei zijn zou het ook goed zijn, maar stiekem vind ik het niet erg dat je eerder terug komt ;)
    Tot snel!!Xxx

  • 16 Februari 2013 - 12:09

    Arlien:

    Nou, respect Lil, je bent zo verschrikkelijk goed bezig!! 'k Zie je vanavond!! Liefs!!

  • 16 Februari 2013 - 12:13

    Hannah:

    Een hele moeilijke, maar wel goede keuze als ik je blog zo lees.
    Heel veel succes en plezier de laatste weken!

  • 16 Februari 2013 - 12:55

    Ashwin:

    Hoi Lilian,

    Wil je even vertellen dat ik het enorm waardeer wat je allemaal bereikt hebt. Wat goed dat je een keuze hebt gemaakt door naar jezelf te luisteren.
    Je schreef dat je er al een half jaar zit, sjeetje wat gaat de tijd hard.
    Veel succes nog de laatste weken!

    Groetjes, Ashwin.

    Ps, geniet van het weer, wij moeten het hier doen met een weer rond het vriespunt.

  • 16 Februari 2013 - 14:34

    Sanne:

    Wat een wijs belsuit! Ik hoop dat je daardoor meer kan genieten van de laatste 6 weken. God is trots op jou!

  • 16 Februari 2013 - 15:21

    Sandra:

    Lieve Lil, wat je ook besluit, het is goed ! Je hebt zo onwijs veel mogen betekenen daar ! Dat kan niemand jou en de kindjes meer afnemen ! Geniet nog van deze laatste weken ! Heerlijk om je over een poosje weer in onze armen te kunnen sluiten :)

  • 16 Februari 2013 - 17:43

    Dik Bezemer:

    Petje af voor Lilian!!!!!!!.

  • 17 Februari 2013 - 23:44

    Martin:

    Hey Lil,

    Mooi weer om te lezen. Fijn dat je een beslissing hebt kunnen nemen en dat er daardoor duidelijkheid is. Hoe moeilijk ook. Ik vind het prachtig om te lezen wat voor een bewogenheid jij hebt voor die kinderen die zoveel liefde missen die ze eigenlijk van hun ouders moeten krijgen.

    Geniet in ieder geval nog van de weken die voor je liggen.

    Hartelijke groet,
    Martin

  • 18 Februari 2013 - 13:22

    Johan:

    Hoi Lilian,

    Zal een moeilijke beslissing zijn, want elke keuze heeft z'n voors en tegens. Je mag vertrouwen dat God zal voorzien in mensen die jouw zorg en liefde voor die kleintjes overneemt.

    Geniet van de laatste weken in Oekraïne en fijn om je eind maart weer in ons midden te hebben.

    Hartelijke groet,

    Johan

  • 19 Februari 2013 - 13:21

    Suzanne:

    Lieve Lil,
    Een dappere beslissing van je! Niet makkelijk, maar het is goed! Het lijkt me heel moeilijk om de kids in zon schrijnende situatie achter te laten, maar God zal met ze mee gaan en Hij ook weer met jou! Vertrrouw daar op!
    Ik heb ook zin om je weer te zien natuurlijk, we hebben niet zoveel contact gehad, maar het lijkt me heerlijk om weer eens zo'n avondje Scheveningen te doen en lekker bij te kletsen!!
    Knuffel!

  • 20 Februari 2013 - 16:12

    V:

    Super Lilian! God is met je. xxx

  • 21 Februari 2013 - 08:26

    Bianca (Children's Relief):

    Wat kan ik nog zeggen naast al die lieve reactie van je familie en vrienden..?

    Bedankt voor alles wat je hebt gedaan en aankomende laaste 6 weekjes nog mag doen. Ik hoop dat je je werk voldaan mag afsluiten. Het zal bij jou vertrek niet klaar zijn, maar dat je het wel goed voor jezelf kan afronden.

    God heeft onze toekomst in Zijn hand; hoe fijn en veilig is dat om te weten!

  • 26 Februari 2013 - 11:46

    Suzanne:

    Hee Lil,

    Wat een dappere beslissing! Wat goed dat je naar jezelf luistert!~Heel veel succes en plezier nog voor de laatste maand!


  • 27 Februari 2013 - 14:38

    T Lianne:

    Meid wij vinden het allemaal heerlijk als je weer terugkomt....
    en je moet jezelf natuurlijk niet overvragen...
    Kan je heerlijk meefeesten op 30 maart, het feest ter ere vanhet behalen van de bul van Ardjan
    Tot gauw kuzz

  • 27 Februari 2013 - 20:39

    Aletta:

    Ha Lilian,

    Goed om te lezen dat je een goedonderbouwde keuze hebt kunnen maken, je hebt gedaan wat je kunt (en gaat nog meer doen). Voor je gevoel zal dat altijd te weinig zijn, of je nu 28 maart of 28 mei of eind 2016 vertrekt ;), dat herken ik wel! Veel plezier nog de komende weken en tot snel! Aletta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oekraïne, Vinogradnoye

Oekraine here we come!

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2013

Elke dag telt

04 Maart 2013

The less is more!

16 Februari 2013

Eerlijk zijn

02 Februari 2013

Lang geleden - veel gebeurd!

02 Januari 2013

Een missie vol emoties
Carla en Lilian

Hallo, leuk dat jullie hier kijken! Per september gaan wij naar Oekraïne toe. Hier gaan we in een ziekenhuis werken waar verwaarloosde baby's. In Oekraïne is de staat verantwoordelijk voor kinderen tot zij 1 jaar oud zijn. In het eerste jaar kunnen of willen de ouders niet bij de kinderen zijn. In het ziekenhuis komen zij heel veel liefde en aandacht te kort. In de periode dat wij hier zitten, gaan we ze lekker knuffelen en veel aandacht geven. We hopen de nadelige gevolgen van verwaarlozing zo te minimaliseren. Bovenal hopen we Gods liefde te laten zien in Oekraïne, dat Hij met Zijn licht door ons heen mag schijnen. We kijken er enorm naar uit. Voor ons vertrek hopen we af en toe wat te plaatsen. En als we daar zijn zullen we uiteraard alle bijzondere gebeurtenissen delen met onze lieve kijkers ;) Liefs, Lilian en Carla

Actief sinds 11 Mei 2012
Verslag gelezen: 743
Totaal aantal bezoekers 34881

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 30 November -0001

Oekraine here we come!

Landen bezocht: