‘Alles wat van mij is wordt voor jou!’ - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Carla en Lilian - WaarBenJij.nu ‘Alles wat van mij is wordt voor jou!’ - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Carla en Lilian - WaarBenJij.nu

‘Alles wat van mij is wordt voor jou!’

Blijf op de hoogte en volg Carla en Lilian

04 September 2012 | Nederland, Dordrecht

Jawel nog 2 nachtjes en we vertrekken naar Oekraïne. We hebben er heel veel zin in en zitten vol met goede voornemens. Dus ook wat betreft onze spullen – in onze volgepakte koffers – die we zullen gaan delen. Carla onderwerpt zich aan Lilians regels en Lilian aan die van haar. Carla heeft al slapeloze nachten van alle kilometers die ze moet gaan hardlopen en Lilian ziet er erg tegenop dat haar gezicht elke avond geboend wordt door Carla voor het slapengaan (met vitamine E-olie). Jullie horen het al: we hebben er zin in en de stemming zit er goed in! Daarnaast zitten we in spanning voor wat ons allemaal te wachten staat van wat we nu niet kunnen overzien. Het idee dat we volgende week al gaan zorgen voor verwaarloosde kinderen is een gekke gewaarwording. We hopen zo wat te kunnen betekenen voor deze kinderen, we gaan ervoor!

De laatste week hebben we al veel afscheid moeten nemen. We zijn helemaal volgepompt met liefde, dus die kunnen we nu gaan uitdelen. We zijn blij dat de afscheidsperiode nu bijna voorbij is, want het maakt het niet makkelijker.

Het idee voor deze blogs is dat we omstebeurt er één gaan schrijven. Als de blog een hoog drama-gehalte heeft, heeft Lilian hem getypt (zegt Carla).

Aanstaande donderdag vertrekken we. Om half 9 vliegen we vanaf Eindhoven op naar onze droom! Om half 1 (Oekraïense tijd) komen we aan in Budapest. En dan staat er iemand met een bord met onze namen erop (echt een filmmoment, wel spannend). Dan moeten we de Oekraïense/Hongaarse grens over. Dit is wel spannend, want het kan erg streng zijn. Daarna worden we in Beregowo gebracht. Hier zitten onze Nederlandse maatjes. Daarna worden we door onze projectleider naar Vinogradiv gebracht naar een – voor ons nog – onbekend huis. Dit wordt ons nieuwe thuis.

Volg ons maar lekker, laat wat van jullie horen, bid alsjeblieft voor de kids en voor ons en de volgende blog is vanuit Vinogradiv – Oekraïne, whoehoe!

• 04 September 2012 - 11:04

Thomas:

Hoi Lil en Carin,

Ik lees dat jullie gaan helpen als vrijwilliger bij een project in de Oekraine. Goed dat jullie willen bijdragen aan de wereld om je heen! Jullie ervaringen en acties, in het buitenland en in Nederland, zijn hartstikke waardevol voor andere vrijwilligers.

Op wereldsupporter.nl delen steeds meer Wereldsupporters, zoals jullie, wat ze doen en hoe ze bijdragen.
    Hiermee laat je zien wat je allemaal bijdraagt aan de wereld en inspireer je anderen om ook actief te worden!

Jullie kunnen hier je favoriete goede doel, project of organisatie steunen en kans maken op verschillende awards voor jullie zelf of je project.

Daarnaast is er een MillenniumDoen! toelage voor mensen die via een aantal specifieke organisaties vrijwilligerswerk in een ontwikkelingsland gaan doen en zich daarna willen blijven inzetten. Activity International is een van deze organisaties. Misschien kom jullie dus wel in aanmerking voor deze toelage! De toelage kun je gebruiken voor de onkosten die je maakt tijdens je inzet of voor je project!

Je kan er eenvoudig een CV aanmaken en meteen starten met delen wat je allemaal doet. Daarmee maak je kans op de verschillende awards zoals "Wereldsupporter van het Jaar" of "Wereldblogger van het Jaar" en kan je jouw organisatie of project helpen aan de "Wereldsupporter project van het jaar" of "Wereldsupporter Company van het Jaar"Award.

Als je een cv hebt aangemaakt kan je je ook aanmelden voor de MillenniumDoen! toelage.

Willen jullie meer weten of heb jullie vragen kom dan langs in het Worldsupporter Café (zie de Wereld Agenda op www.wereldsupporter.nl voor data), bel ons op donderdag tussen 12u en 17u (tel. 088 3214567) of mail ons (info@wereldsupporter.nl) voor vragen of ideeën.

Succes in de Oekrain!

Thomas Karsdorp

Wereldsupporter & MillenniumDoen! toelage

Kijk op www.wereldsupporter.nl voor alle informatie!

• 04 September 2012 - 11:04

Arlien Van Der Laan:

Hej meiden, geniet nog even van de laatste Nederlandse dagen. 'k Wens jullie een heel goede reis en hoop jullie hier in Oekraïne binnenkort te ontmoeten!!

• 04 September 2012 - 11:14

Irene:

Ha meiden, Leuk dat ik jullie kan volgen op internet. Tijdens een van de voorbereidingsdagen hebben we elkaar wel een keer ontmoet, maar ik ben een van degenen die afgelopen zomer 3 weken in het ziekenhuis van Vinogradiv heb gewerkt. Jullie hopen wat voor de kinderen te kunnen betekenen, maar ik weet zeker dat jullie het kunnen. In die 3 weken dat wij er waren, zijn ze al zo veranderd, laat staan als ze langere tijd jullie liefde en aandacht krijgen. Dat doet zo veel! Geniet van de mooie kinderen en laat je niet ontmoedigen door 'het systeem', maar wees en voor de kids want ze zijn het waar. Geniet er van en een fijne tijd toegewenst! Hgr. Irene

• 04 September 2012 - 11:20

Mirjam Mostert:

Ondanks de spanning toch ook genieten hoor! Veel plezier en voor moeilijke momente sterkte!

• 04 September 2012 - 11:42

Petra:

Ha Carla en Lilian,

Zorg goed ook voor elkaar. Fijne dag met de verdere voorbereidingen.
    Liefs mama

• 04 September 2012 - 13:09

Marjolein Lodder:

Hoi Lilian en Carla,

Ik wil jullie een goede reis wensen! Ik zal aan jullie denken,, God bless you;)

Groetjes,
    Marjolein

• 05 September 2012 - 12:06

Irene Timmers:

Lieve Car en Lil!
    Wat een leuk stukje om te lezen!!!
    Tof om te zien dat jullie er naar uit zien en ik weet zeker dat jullie veel mogen betekenen voor de kinderen daar.
    Xx

• 05 September 2012 - 19:28

Mariska Sandman:

Hallo Lilian en Carla.

We kennen elkaar niet, maar ik ben zelf 2 keer in vino op werkvakantie geweest. Ik wil jullie via deze weg heel veel succes en zegen wensen en ga jullie zeker volgen!!!

Groet Mariska

• 06 September 2012 - 09:03

Erna Van Der Staaij:

Hoi Lilian,

Via je tante Jos las ik dat jullie bijna gaan vertrekken.
    Leuk om zo weer wat van je te horen. Ik wens jullie een gezegende tijd daar.
    Fijn dat jullie samen zijn om zo alles te kunnen delen wat je ziet en meemaakt.

Hartelijke groeten aan jullie alletwee!
    Erna van der Staaij ( van de Tweestroom )

• 07 September 2012 - 10:20

Lotte Van Der Ploeg:

Hi Carla en Lilian,

Als het goed is zijn jullie nu al in de Oekraïne.
    Kan me voorstellen dat het een heel avontuur is wat jullie gaan beleven.
    Ik wens jullie een hele gave tijd toe!

Ik ga jullie volgen hoor.

Liefs,
    Lotte

• 07 September 2012 - 18:22

Sanne:

Haay lieve car en Lilian!! Heel leuk om te lezen!! Een dikke knuffel vanuit duitsland!!! Liefs XXX

Verslag uit: Nederland, Dordrecht

The less is more!

16 Februari 2013

Eerlijk zijn

02 Februari 2013

Lang geleden - veel gebeurd!

02 Januari 2013

Een missie vol emoties
Carla en Lilian

Hallo, leuk dat jullie hier kijken! Per september gaan wij naar Oekraïne toe. Hier gaan we in een ziekenhuis werken waar verwaarloosde baby's. In Oekraïne is de staat verantwoordelijk voor kinderen tot zij 1 jaar oud zijn. In het eerste jaar kunnen of willen de ouders niet bij de kinderen zijn. In het ziekenhuis komen zij heel veel liefde en aandacht te kort. In de periode dat wij hier zitten, gaan we ze lekker knuffelen en veel aandacht geven. We hopen de nadelige gevolgen van verwaarlozing zo te minimaliseren. Bovenal hopen we Gods liefde te laten zien in Oekraïne, dat Hij met Zijn licht door ons heen mag schijnen. We kijken er enorm naar uit. Voor ons vertrek hopen we af en toe wat te plaatsen. En als we daar zijn zullen we uiteraard alle bijzondere gebeurtenissen delen met onze lieve kijkers ;) Liefs, Lilian en Carla

Actief sinds 11 Mei 2012